Konkurencja na rynku i metody pozyskiwania klientów do zastosowania w 2020 r.

Konkurencja rynkowa i metoda pozyskiwania klientów do zastosowania w 2020 r.

Konkurencja rynkowa: Jednym z podstawowych wymogów w świecie biznesu jest konkurencja, dlatego też, aby duch przedsiębiorczości mógł się rozwijać w danym kraju, musi istnieć prawdziwa konkurencja rynkowa.

Konkurencję rynkową można zdefiniować jako środowisko biznesowe, w którym różne przedsiębiorstwa, zlokalizowane zarówno w danym kraju, jak i poza nim, muszą konkurować ze sobą wyłącznie na podstawie zalet swoich towarów i usług. Dla odróżnienia, rynki niekonkurencyjne mogą być zdefiniowane jako środowisko biznesowe, w którym firmy są traktowane w sposób szczególny i chronione przed konkurencją.

Kraje, które posiadają i wspierają konkurencyjne rynki, zazwyczaj wspierają ducha przedsiębiorczości i doświadczają ekspansji gospodarczej w długim okresie. Kraje, które tłumią konkurencję rynkową, mają mniej przedsiębiorców, a zatem doświadczają mniejszego wzrostu gospodarczego.

Dlaczego konkurencja rynkowa jest lepsza

To Michael Fairbanks, autor "In The River They Swim" powiedział, co następuje: "Mogę przewidzieć przyszłość rozwijającego się narodu lepiej niż jakikolwiek zespół ekonomistów IMF [Międzynarodowego Funduszu Walutowego], zadając jedno pytanie: 'Czy wierzysz w konkurencję?'". Jest oczywiste, że kiedy konkuruje się z innymi, jednostki są pobudzane do poziomu wydajności, którego inaczej by nie osiągnęły.

To samo być prawdziwy firma wśród rynek. Bez konkurencji brakuje impulsu do ciągłych innowacji i ulepszeń, a wyższy poziom wydajności nigdy nie zostanie osiągnięty. Kraje, które przyjmują i zachęcają do konkurencji, będą czerpać z niej korzyści. Kraje, które boją się konkurencji i skupiają się tylko na jej negatywnych skutkach, często upadają i popadają w stagnację.

Konkurencja rynkowa: Plusy

Istnieje wiele korzyści z konkurencyjnych rynków. Jeden z nich jest, gdy firmy muszą nieustannie konkurować ze sobą o sprzedaż i udział w rynku, są one motywowane do tego poprzez dostarczanie towarów i usług, które są lepsze od tych, które oferują ich rywale.

W ten atmosfera, firma musieć nieustannie walka inny w udostępnianie nowy, lepszy, i mniej kosztowny dobro i usługa.

Firma, która robi to najlepiej "wygrywa". Konsument, niemniej jednak, jest ostatecznie zwycięzcą w tym scenariuszu jako ich subiektywne potrzeby i pragnienia są spełnione w uczciwej, rynkowej cenie.

Ponieważ konkurencyjny rynek obniża ceny, uwalnia to zasoby, które konsument może przeznaczyć na inne dobra i usługi. Zamiast wydawać przeważającą część swoich pieniędzy na dobro X, na przykład, teraz mają pieniądze, aby wydać na usługę Y, jak również.

To z kolei wzmacnia biznes i zatrudnienie w większej liczbie branż w całej gospodarce.

Konkurencyjne rynki zachęcają również do najbardziej efektywnego i wartościowego wykorzystania ograniczonych zasobów. Kiedy firmy nie są zmuszane do koncentrowania się na kosztach z powodu konkurencji, istnieje mniejsza zachęta do maksymalizacji wydajności i minimalizacji marnotrawstwa.

Gdy rynek jest konkurencyjny, firmy odnoszą sukces tylko wtedy, gdy wykorzystują te cenne zasoby w najbardziej efektywny i wartościowy sposób, a marnotrawstwo jest ograniczone.

Konkurencja rynkowa: Wady

Rynkowa konkurencja powoduje, że niektóre strony "tracą". Ta strata może przyjść w formie bankructwa firmy. Całe branże mogą zostać zniszczone. Ludzie tracą pracę. Ludzie cierpią z powodu finansowych i emocjonalnych skutków utraty pracy.

Są to przykłady negatywnych skutków konkurencyjnych rynków, które nie powinny być pozostawione bez kontroli.

Jednak, jak trudne są te negatywne skutki, netto, długoterminowe korzyści z konkurencyjnych rynków są znacznie większe. Powstają nowe produkty i usługi, które w ogromnym stopniu poprawiają standard życia.

Towary można kupić po niższej cenie, uwalniając pieniądze, które można wydać gdzie indziej, a następnie zwiększając przychody w innych branżach. Dzięki konkurencji powstają nowe gałęzie przemysłu, które tworzą miliony nowych miejsc pracy.

Przechylenie szali

Kraje mogą mieć niekonkurencyjne rynki z wielu powodów, z których wiele wiąże się z tym, że rząd krajowy przechyla szalę na korzyść jednej firmy w stosunku do drugiej. Rząd krajowy może to zrobić na kilka sposobów. Jednym z nich jest zapewnienie faworyzowanej firmie subsydiów lub ulg podatkowych, podczas gdy nie robi tego w przypadku innych firm.

Czasami dobrze powiązana politycznie firma może zapewnić sobie pozycję monopolisty na danym rynku kosztem wszystkich potencjalnych konkurentów. Do najpopularniejszych metod tłumienia konkurencji stosowanych przez rządy należą taryfy, kontyngenty i inne bariery handlowe. Stosowane przez rządy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się, bariery handlowe mają na celu ochronę krajowych producentów przed tańszym, zagranicznym importem.

Na przykład rządy państw zachodnich przez dziesięciolecia chroniły swoje sektory rolnicze przed zagraniczną konkurencją. Robiły to za pomocą bardzo wysokich ceł. W ostatecznym rozrachunku szkodzi to nie tylko większości ich konsumentów, ale także młodym, rodzącym się firmom w krajach rozwijających się.

Przeczytaj także:

  • Procent niepowodzeń w biznesie
  • Idealna konkurencja i jak ją stosować na naszym rynku
  • Recenzja Survey Junkie
  • MySurvey Review 2020 Aktualizacje

Rodzaje konkurentów

Poniżej przedstawione są rodzaje konkurencji rynkowej

Bezpośredni konkurenci

Bezpośredni konkurent dostarcza te same produkty i usługi przeznaczone na ten sam rynek docelowy i dla tej samej bazy klientów, z jednakowym celem wzrostu zysku i udziału w rynku. Oznacza to, że Twoi bezpośredni konkurenci celują w tę samą grupę odbiorców co Ty, sprzedając te same produkty co Ty, w tym samym modelu dystrybucji co Ty. Pomyślmy na przykład o sklepach z artykułami biurowymi. Przez długi czas jednym z największych bezpośrednich konkurentów Staples był Office Depot.

Jeśli kiedykolwiek byłeś w tych dwóch sklepach, wiesz, że funkcjonują one w ten sam sposób i dostarczają wiele takich samych produktów i usług. Co ciekawe, firma Staples nie tak dawno temu przejęła Office Depot w ramach fuzji, co miało być rozwiązaniem problemu ich długotrwałej konkurencji. Bezpośredni konkurent jest tym, co zwykle przychodzi na myśl, gdy odwołujemy się do terminu konkurencja, i najczęściej jest to typ, na który firmy kładą największy nacisk przy projektowaniu strategii.

Niemniej jednak, klienci będą kupować w różnych punktach cenowych, lokalizacjach, poziomach usług i cechach produktów, rozważając ich zakup. Ale nie będą zasadniczo wybierać tego samego zestawu tych opcji w każdym porównaniu. Mogą oni zbadać tak wiele opcji, jak tylko mogą, aby zaspokoić swoje potrzeby, co może obejmować przyjrzenie się odrębnemu modelowi usług lub zupełnie innemu produktowi.

To właśnie tutaj konkurencja staje się czynnikiem. Rozpoznanie, gdzie masz potencjalną konkurencję, jest kluczowym czynnikiem w określeniu najsilniejszych rynków dla Twoich rozwiązań biznesowych.

Konkurenci pośredni

Konkurent pośredni to inna firma, która oferuje te same produkty i usługi, podobnie jak konkurencja bezpośrednia, jednak cele końcowe są inne. Konkurenci ci dążą do zwiększenia przychodów za pomocą innej strategii.

Podziel się tym:

  • Twitter
  • Facebook

Lubię to:

Lubię Loading... Tagi:poziomy konkurencji w marketingu, analiza konkurencji rynkowej, konkurencja rynkowa przykłady, konkurencja rynkowa pdf, konkurencja doskonała, rodzaje konkurencji pdf, rodzaje konkurencji rynkowej, co to jest konkurencja